نحوه خط كشي اصولي پاركينگ

۲ بازديد

آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه پاركينگ خانه خود را مشخص كنيد؟ آيا مي دانيد كه با انجام اين كار مي توانيد آرامش بيشتري براي خود و ساير همسايگان خود به دست آوريد و از مشاجراتي كه در مورد پاركينگ اتومبيل به وجود مي آيد خلاص شويد؟ علامت گذاري پاركينگ هم در شهر و هم در آپارتمان ها باعث ايجاد نظم و كاهش هنجار مي شود. قطعا خطوط پاركينگ يكي از مواردي است كه باعث ايمني و آسايش شما مي شود و امروز در اين مقاله قصد داريم اطلاعاتي در مورد نحوه رديف بندي پاركينگ، استاندارد خط پاركينگ و رنگ خط كشي پاركينگ در اختيار شما قرار دهيم. اين قطعا كمك خواهد كرد، پس با ما همراه باشيد.

آموزش گام به گام ترسيم خطوط پاركينگ
همه ما مي دانيم كه پاركينگ اولين فضايي است كه در هنگام ورود به ساختمان خودنمايي مي كند! بنابراين در ادامه گام به گام نحوه خط كشي پاركينگ را ياد مي گيريد و ياد مي گيريد كه چگونه با يك خط ساده در پاركينگ به ظاهر ساختمان رنگ و لعاب بدهيد. اين آثار علاوه بر حفظ نظم در آپارتمان، ظاهر زيبايي به آن مي بخشد و تضمين مي كند كه حريم خصوصي همه به خوبي محافظت مي شود.

خريد عمده رنگ ترافيكي روي لينك كليك كنيد

https://jamilpaint.com/post-detail/84/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-+-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%7C-%D8%AA%DA%A9-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C


1. دست به كار شويد و با نظافت و اندازه گيري ابعاد پاركينگ شروع كنيد
در مرحله اول بايد مناطق ترسيمي خطوط پاركينگ را مشخص كنيم، مي‌پرسيد چگونه؟ خوب، ابتدا بايد استاندارد قرارگيري خودرو را بدانيد! محل مورد نظر خط پاركينگ استاندارد براي خودرو به ابعاد تقريبي 3x5 يعني 3 متر براي عرض خودرو و 5 متر براي طول خودرو نياز دارد. اما متاسفانه همانطور كه در اكثر نقاط ايران چنين فضايي براي پارك تمامي خودروها در يك آپارتمان مسكوني وجود ندارد، بايد فضاي كمتري در نظر گرفته شود. بهترين راه براي انجام اين كار اندازه گيري كل پاركينگ و تقسيم مساحت كل بر تعداد خودروهاي موجود در پاركينگ است.
اگر اندازه مورد نياز هر پاركينگ حدود 2.5 باشد، متاسفانه براي پياده شدن از ماشين كمي مشكل خواهيد داشت يا به عبارتي بين درب ماشين و ماشين گير مي كنيد. البته نگران نباشيد هنوز اميدي هست و تنها راه حل اين است كه با مالك ماشين كنارتان هماهنگ كنيد تا يكي از شما ماشين را عقب پارك كند و بعد مشكل حل شود.

براي رنگ خط پاركينگ اگر كف پاركينگ آسفالت است مي توانيد خط پاركينگ را با رنگ متضاد پياده رو درست كنيد. پس از مشخص شدن محل رنگ علامت پاركينگ، محل مورد نظر را بشوييد و جارو كنيد. محل لكه دار را با محلول با استفاده از برس بشوييد. اگر اين كارها را انجام ندهيد، جنايت بزرگي در حق خود و همسايگانتان انجام مي دهيد كه منجر به تغيير رنگ محل مورد نظر مي شود.

2. همه درزها را با دقت بررسي و پر كنيد
ناحيه مورد نظر خط را به دقت بررسي كنيد و در صورت وجود شكاف آن را پر كنيد. براي پر كردن شكاف ها لازم نيست كار سختي انجام دهيد، تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه سيمان را با آب مخلوط كنيد و با استفاده از ماله سيمان را در محل مورد نظر بريزيد سپس آن را صاف كنيد.

3. به مقاومت سيمان پر شده در درزها توجه كنيد
حتماً محل پر از آب و سيمان را خيس كنيد، اين كار باعث استحكام بيشتر بتن مي شود. پس از آن بايد منتظر بمانيد تا سيمان خشك شود و رطوبت آن از بين برود. ممكن است حدود يك روز طول بكشد. صبور باش!

4. خطوط رنگ آميزي شده پاركينگ بايد تراز باشند
در اين قسمت مي توانيد از برچسب، مقوا يا حتي پلاستيك براي علامت گذاري محل پارك استفاده كنيد. در اين صورت بايد حدود 5 سانتي متر فضاي خالي براي قسمت رنگي خط پاركينگ در نظر بگيريد و اطراف اين قسمت را با برچسب پر كنيد. نكته اي كه بسيار مهم است، هم ترازي خط است! اين به شما اين امكان را مي دهد كه يك خط دقيق داشته باشيد و رنگ از هيچ جا بيرون نيايد يا به عبارتي كثيف نشود.

5. حالا مي توانيد نقاشي كنيد
آيا مي دانيد رنگ مناسب براي خطوط پاركينگ چه نوع رنگي است؟ رنگ پاركينگ لاين نوعي رنگ ترافيكي است كه براي دريافت آن بايد به فروشگاه رنگ پاركينگ مراجعه كنيد. عموما از رنگ سفيد براي علامت گذاري پاركينگ استفاده مي شود اما اگر دوست داريد رنگ زرد را امتحان كنيد بايد گفت كه رنگ زرد بيشتر در مكان هايي كه نور كمتري وجود دارد استفاده مي شود. ترافيك و پاركينگ. شما مي توانيد محصول خود را به صورت آنلاين سفارش دهيد.
اكنون كه رنگ مورد نظر خود را خريداري كرديد، با استفاده از قلم مو، قسمت مورد نظر را رنگ كنيد و صبور باشيد

علامت گذاري پاركينگ به معناي نظم بيشتر و هرج و مرج كمتر است
با توجه به افزايش تعداد خودروها و توقف روزانه، نياز به خط كشي پاركينگ چه در سطح شهر و چه در آپارتمان ها يكي از مشكلات شهرداري ها و مديران است. از ساختمان ها شفاف بودن خطوط پارك در خيابان يا ساختمان باعث ايجاد نظم و انضباط شهري و ساخت و ساز بيشتر مي شود و در سطح خيابان براي تردد ساير خودروها و عابران پياده مشكلي ايجاد نمي كند و در يك كلام از هرج و مرج كاسته مي شود. به خصوص در مناطقي كه ترافيك زياد است مانند مراكز دولتي و دانشگاه ها نياز مبرمي به خطوط پاركينگ وجود خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد