در هنگام خريد رنگ ترافيكي به چه نكاتي توجه كنيم؟

۳ بازديد


رنگ هاي مورد استفاده در خط كشي خيابان ها و جاده ها را رنگ هاي سيگنال مي نامند. رنگي كه بايد كيفيت بسيار خوبي داشته باشد و بتواند كيفيت بالاي خود را در شرايط آب و هوايي مختلف حفظ كند.

براي اين منظور مي توان از رنگ هايي با تركيبات خاص استفاده كرد. البته، اگرچه بسياري از رنگ ها را مي توان در فروشگاه هاي رنگ به عنوان رنگ سيگنال به فروش رساند، اما همه كارتريج ها گردويي نيستند. كيفيت اين رنگ بسيار مهم است و در هنگام خريد رنگ ترافيكي جاده بايد از هر نظر محصولات درجه يك خريداري كنيد.

براي خط كشي جاده روي لينك كليك كنيد
https://jamilpaint.com/post-detail/83/%D8%AE%D8%B7-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%7C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B6%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%B7-%DA%A9%D8%B4%DB%8C


رنگ ترافيك براي چيست؟
قبل از پرداختن به چالش قيمت رنگ ترافيكي، لازم است چند نكته بسيار مهم در مورد آن مرور شود. بايد كاربردها و البته ويژگي هاي اين رنگ را بدانيد تا بتوانيد آگاهانه آن را خريداري كنيد.

از مهمترين كاربردهاي اين رنگ ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

براي خط كشي در داخل شهر و جاده هاي بين شهري
براي ترسيم سالن هاي ورزشي
براي علائم راهنمايي و رانندگي
تمام رنگ هاي استفاده شده در خيابان، از خط كشي عابر پياده گرفته تا ساير نمادها و علائم را مي توان با اين رنگ ها رنگ آميزي كرد.

از كجا مي توانم رنگ جاده تهيه كنم؟
براي خريد رنگ جاده مي توانيد به فروشندگان مختلف مراجعه كنيد. براي اينكه اين خريد هم از نظر كيفيت و هم از نظر قيمت براي شما سودآور باشد، استفاده از خدمات فروشگاه هاي معتبر و باسابقه مانند فروشگاه رنگ تهران مي تواند بهترين گزينه براي شما باشد. در فروشگاه جميل مي توانيد از مزاياي زير بهره مند شويد:

تنوع گسترده اي از محصولات
اعزام سريع
مشاوره حرفه اي
كيفيت تضميني
مزاياي استفاده از رنگ ترافيك چيست؟
اما مزاياي رنگ ترافيكي كه آن را به رنگ عالي براي خط كشي جاده تبديل مي كند چيست؟ بهتر است اين مزايا را براي نوع رنگي كه به دنبال خريد آن هستيد در نظر بگيريد. زيرا هر رنگي نمي تواند يك رنگ سيگنال باشد.

عمر طولاني در هر شرايط آب و هوايي يكي از الزامات اصلي آن است.
مقاومت بالا در برابر عوامل مضر طبيعي مانند نور خورشيد
مقاومت بالا در برابر سايش خودرو
اين رنگ ها بايد خيلي سريع خشك شوند تا فرآيند رنگ آميزي با آنها حتي در هواي سرد نيز امكان پذير باشد.
عدم تغيير رنگ در شرايط مختلف يكي ديگر از ويژگي هاي ضروري آنهاست.
چسبندگي بالا به بتن و آسفالت و نفوذپذيري بالا در اين مصالح
بنابراين خريد رنگ جاده چندان ساده نيست و شايد به دليل همين سادگي است كه شاهد مشكلات پيچيده اي در جاده هاي ايران هستيم.
معايب استفاده از رنگ ترافيك چيست؟
به هر حال، اين دسته رنگ از دسته بندي هايي است كه نبايد هيچ ايرادي داشته باشد. با توجه به اينكه ريزش رنگ در خيابان ها مي تواند خطرات جاني و مالي را براي شهروندان به همراه داشته باشد، بنابراين بايد در خريد رنگ ترافيكي نهايت دقت را به خرج دهيد تا ايراد و ايراد نداشته باشد. خريد رنگ جاده در فروشگاه هاي معتبر و تخصصي كه آن را با كيفيت بالا به شما تحويل مي دهند ضروري است. البته لازم به ذكر است كه ايراداتي مانند قيمت بالا و سختي انتخاب تركيب براي اين رنگ ها بايد تعريف شود كه با انتخاب متخصص و فروشگاه مناسب مي توان اين ايرادات را برطرف كرد.

معرفي رنگ هاي سيگنال
در برخي منابع دسته بندي بر اساس رنگ وجود دارد و در برخي منابع نيز بر اساس ظاهر و شرايط استفاده از اين رنگ ها دسته بندي هاي متفاوتي را مشاهده مي كنيم. اما به طور كلي، رايج ترين طبقه بندي براي رنگ ترافيك اين است:

رنگ ترافيكي سرد كه در هواي بسيار سرد قابل استفاده است.
يك رنگ سيگنال گرم كه براي استفاده بايد در دماي بالا باشد. زماني كه آسفالت داغ است، كاربرد اين رنگ مشخص مي شود.
همچنين رنگ هاي چند جزئي را مي توان يكي ديگر از مقوله هاي محبوب براي رنگ هاي سيگنال در نظر گرفت. اين رنگ ها بر پايه رزين هاي اكريليك ترموست توليد مي شوند و مي توان از آنها براي روكش كردن مكان هاي مختلف در خيابان هاي شهر استفاده كرد. رنگ هاي ترافيكي چند جزئي خود به دسته هاي مختلفي مانند اكريليك، پلي اورتان و غيره تقسيم مي شوند كه ويژگي هاي آن ها در برخي مقالات با يكديگر متفاوت است.

يك رنگ ترافيكي عالي چه ويژگي هايي دارد؟
ما با هم مزاياي رنگ هاي سيگنال را بررسي كرديم. مزيت هاي ذكر شده بايد در تمامي رنگ هاي مورد استفاده براي اين منظور وجود داشته باشد. اما با كمي تحقيق مي توانيد گزينه هاي عالي را انتخاب كنيد. رنگ هايي كه تراكم مواد استفاده شده كاملا ايده آل بوده و از فرمولاسيون هاي حرفه اي براي توليد آن ها استفاده شده است، مي تواند بهترين كيفيت را براي شما ايجاد كند و در شرايط بهتر مزاياي بالايي را براي شما به ارمغان بياورد.

اين رنگ ها چسبندگي قوي با آسفالت و بتن ايجاد مي كنند و البته بازتاب نور نيز در شرايط ايده آلي است تا رانندگان ديد خوبي در شب داشته باشند.

قيمت رنگ جاده
يكي از بزرگ ترين ايراداتي كه براي اين دسته رنگ ها برشمرديم قيمت بالاي آنهاست. البته قيمت رنگ هاي جاده به دليل كيفيت بالا بالاست. اما چه عواملي مي تواند بر قيمت اين رنگ ها تاثير بگذارد؟ مهمترين اين عوامل كيفيت است. هر برندي نيز با توجه به شرايط توليد و كيفيت محصولات خود قيمت هاي متفاوتي را براي اين رنگ ها در نظر مي گيرد. فرمولاسيون يا تراكم مواد مورد استفاده نيز مي تواند نقش مهمي در اين زمينه داشته باشد.

اما لازم به ذكر است كه فروشندگان براي توضيح عوامل موثر بر قيمت رنگ جاده توضيح مي دهند. نحوه دسترسي فروشنده به اين رنگ ها و هزينه هايي كه براي انجام اين كار مي پردازد مي تواند تأثير زيادي در اين زمينه داشته باشد. انتخاب فروشندگاني كه دسترسي مستقيم به انواع رنگ هاي تابلو دارند مي تواند قيمت اين محصولات را براي شما بهينه كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد