بهترين طراحي براي ويلاي من كدام است؟

۱ بازديد

انتخاب طرح يكي از جذاب ترين جنبه هاي ساخت يك ويلا جديد است. اين شانس شماست تا ويلا را دقيقا مطابق با نياز و مشخصات خود طراحي كنيد و از امكانات مطلوب پلان انتخابي خود نهايت استفاده را ببريد. ما هميشه طيف گسترده اي از طرح هاي تاييد شده را براي خريداران و كساني كه مايل به ساخت ويلا هستند ارائه مي دهيم. به همين ترتيب، حجم سازه‌ها و موقعيت مكاني پروژه مي‌تواند طرح‌هاي پيشنهادي را فيلتر كرده و طرحي را انتخاب شده اعلام كند كه با اندازه، شكل و شيب سايت مطابقت داشته باشد. هنگام ساخت ويلاي سفارشي در شمال، امكانات بي شماري وجود دارد، شما فقط با تخيل، بودجه و البته مقررات محلي محدود هستيد.

تهاتر ملك چيست ؟


در يك طرح بايد به دنبال چه چيزي باشيد؟
1. به تمام فضاها و محدوده تعريف شده براي آن توجه كنيد
علاوه بر مهم ترين اتاق هاي پلان مانند نشيمن و آشپزخانه، وجود انباري، زيرزمين يا ايوان به عنوان سرگرمي و فضاي اضافي ضروري به نظر مي رسد. از سوي ديگر، نحوه ارائه فضا و اتاق هاي ويلا بايد به گونه اي باشد كه پس از ورود به ويلا، عموم مردم كنجكاو و درگير طراحي و برنامه ريزي شوند، به همين دليل از ويلاهاي با ورودي هالي شكل استقبال مي شود. اجازه دهيد بيننده مكث كند و در مورد فضا و نحوه ارائه طرح فكر كند، بيننده به محض ورود در سالن مي ايستد و در عين حال با چرخش و نگاه به فضا سعي مي كند طرح را براي خود توجيه و تفسير كند. به طراحي فضا، درجه بندي خصوصي و عمومي فضاها، محل قرارگيري توالت و جهت باز شدن درب آن، اينكه آيا هنگام ورود به اتاق خواب نياز به عبور از اتاق نشيمن است يا خير، چقدر توجه شده است. نه، همه موضوعاتي هستند كه براي كاربر بسيار مهم هستند. او هميشه از زير ميكروسكوپ عبور مي كند و در يك هواپيماي خوب كاملاً رصد مي شود.

براي بازسازي ويلا در شمال اينجا كليك كنيد

2. برنامه ريزي فضاي مورد نياز
هنگام برنامه ريزي فضاي خود، چند اصل اساسي وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد. اتاق نشيمن و غذاخوري بايد در ضلع جنوبي يا جنوب غربي خانه شما قرار گيرد. به ياد داشته باشيد كه زمان زيادي را در اينجا سپري خواهيد كرد، بنابراين به نور زيادي در اين اتاق ها نياز خواهيد داشت. جنوب و جنوب غربي به طور كلي بهترين موقعيت براي تابش آفتاب هستند. بزرگ ترين پنجره ها را به اين مناطق از خانه خود اضافه كنيد تا از انرژي خورشيدي بهره ببريد. در مورد آن فكر كنيد، بسته به اينكه در كجاي دنيا خانه خود را مي سازيد، مي توانيد با استفاده از انرژي خورشيدي تا 20 درصد در مصرف انرژي صرفه جويي كنيد و اين عدد بسيار خوبي براي شماست.
3. تقسيم
يكي ديگر از عواملي كه بايد در نظر بگيريد اين است كه خانه خود را به مناطق مختلف تقسيم كنيد. مناطق روز يا فضاهايي كه معمولاً در طول روز استفاده مي شوند، شامل اتاق نشيمن، اتاق غذاخوري، آشپزخانه، دفتر كار، اتاق خواب، اتاق مهمان و حمام است. خانه خود را طوري طراحي كنيد كه اين قسمت ها از اتاق خواب جدا باشند، از جمله اتاق خواب هاي اصلي، حمام هاي مجاور و كمد. اتاق خواب كودكان، سرويس بهداشتي خانوادگي و فضاي بازي كودكان نيز مي تواند بخشي از اتاق خواب ويلا باشد. سالن بدنسازي خانگي و فضاهاي تفريحي نيز از امكانات طراحي مدرن هستند كه بسته به نظر شما مي توانند در گروه اول يا دوم قرار گيرند.
4. نحوه ارتباط اعضا
هنگام انتخاب يك طراحي ويلا يا طراحي ويلا به تنهايي، به دنبال موثرترين راه‌ها براي ايجاد فضاهايي متناسب با سبك زندگي مورد نظر خود باشيد، به اين صورت كه بايد مهارت‌هاي ارتباطي و اجتماعي بودن اعضاي خانواده در طول روز را در نظر بگيريد و به نظر برسيد. براي طرحي كه به خوبي از اين ارتباط پشتيباني مي كند.

اگر دوست داريد همه اعضا با هم سرگرم شوند يا گفتگوهاي زيادي داشته باشند، فضاهاي باز بين اتاق نشيمن و آشپزخانه ايجاد كنيد كه در نهايت به باغ منتهي مي شود. اگر مي خواهيد دفتر كار داشته باشيد، ممكن است ايده خوبي باشد كه آن را در قسمت ساكت تري از خانه قرار دهيد. جهت ساختمان، اتاق هايي كه بيشترين نور طبيعي را دريافت مي كنند و چشم اندازهاي هر اتاق را در نظر بگيريد. اطمينان حاصل كنيد كه مبلمان شما در فضاهاي تعيين شده قرار مي گيرد و فضاي كافي براي تردد مكرر وجود دارد.

5. مراقب آينده باشيد
علاوه بر رفع نيازهاي فعلي خود، به آينده نيز نگاه كنيد. آيا خانواده شما مي تواند رشد كند، آيا مي توان برخي از اتاق ها را به اتاق خواب هاي اضافي تبديل كرد؟ اگر روزي خانه را بفروشيد، آيا صاحب بعدي مي تواند دفتر كار را به اتاق خواب تبديل كند؟ راه هايي براي ايجاد يك برنامه همه كاره و انعطاف پذير كه با تغييرات سبك زندگي يا موقعيت شخصي شما سازگار باشد را در نظر بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد