مراحل مبلشويي با دستگاه

۲ بازديد

ماشين كاناپه شوي ماشيني براي نظافت و شستن مبل است. از اين دستگاه مي توان در منزل استفاده كرد. مبل شويي در منزل با دستگاه به شركت مهرگان بسپاريد. ماشين لباسشويي مبل داراي يك كمپرسور براي توليد كف در فشار بالا و موتوري است كه وظيفه مكش كف و كثيفي را بر عهده دارد. اين دستگاه همچنين داراي 2 مخزن است كه آب تميز مبل و آب كثيف داخل آن را نگه مي دارد. اما از ماشين هاي مبل شوي نبايد انتظار مشابهي داشته باشيد. قدرت موتور و ظرفيت ماشين هاي مبل شوي خانگي كمتر از ماشين هاي موجود در قاليشويي است.

ساختار ماشين لباسشويي مبل خانگي
دستگاه مبل شوي در انواع مختلف و با ظرفيت هاي مختلف توليد مي شود. گاهي اوقات تمامي ملزومات شستشوي مبل در يك دستگاه چند كاره جمع آوري مي شود و گاهي شركت هاي ارائه دهنده اين سرويس ترجيح مي دهند از دو دستگاه مجزا براي شستشوي مبل استفاده كنند. با وجود تمام اين تفاوت ها، اين دستگاه ها ساختار گزارش دهي تكراري دارند. اين دستگاه ها به طور كلي از چند قسمت اصلي تشكيل شده اند. شامل:
كمپرسور كف
مخزن آب تميز
مخزن آب كثيف
مخزن مواد شوينده
زمين را پهن كنيد
جام مكش
براي انجام خدمات مبل شويي در تهرانپارس اينجا كليك كنيد
مراحل شستشوي مبل با بخارشوي و دستگاه
همانطور كه حدس مي زنيد، اين دستگاه از مواد شوينده مخصوصي استفاده مي كند كه قادر به توليد حجم زيادي كف است كه درصد كمي از آن را آب تشكيل مي دهد. اين ماده شوينده با آب مخزن آب تميز تركيب شده و با استفاده از كمپرسور دستگاه كفي با كيفيت توليد مي كند.
در مرحله بعد كف پخش كننده دستگاه به طور يكنواخت فوم توليد شده را روي سطح پارچه مبل پخش مي كند. همانطور كه گفتيم اين فوم حاوي آب بسيار كمي است و به همين دليل كمتر از طبقات معمول به سطوح زيرين مبل نفوذ مي كند. اين فوم ها قدرت شوينده بسيار بالايي دارند و كافي است چند دقيقه روي پارچه مبل قرار دهيد تا آلودگي سطحي آن از بين برود. در مرحله سوم قسمت مكنده ماشين لباسشويي مبل وارد عمل شده و حجم اصلي كف و رطوبت ايجاد شده از پارچه مبل را با استفاده از سيستم مكش جمع آوري و در مخزن آب كثيف منتقل مي كند.

مزايا و معايب شستشوي مبل با ماشين
ماشين كاناپه شوي خانگي مانند ساير ماشين هاي موجود در بازار داراي مزايا و معايب بسياري است. در ادامه به مهمترين مزاياي اين دستگاه ها اشاره مي كنيم:

هزينه كم آن
عمر مفيد مبل را افزايش دهيد
ضدعفوني مبل ها
سهولت در شستشو
مناسب براي انواع پارچه
تودوزي بدون پوسيدگي و تميزي يكنواخت
سادگي و سرعت فرآيند شستشو با اين دستگاه ها
امكان جداسازي قسمت هاي مختلف دستگاه و تميز كردن آنها به صورت جداگانه
شستشوي تشك خواب و فرش هاي كوچك با استفاده از اين دستگاه امكان پذير است
عدم آسيب به كف مبلمان به دليل عدم نفوذ آب و رطوبت در قسمت هاي داخلي مبل
شستشوي مبلمان بدون نياز به جابجايي توسط قاليشويي (شستشو در محل)
سهولت استفاده از مبلمان يك ساعت پس از شستشو به لطف استفاده از روش خشكشويي

جالب ترين نكته اي كه در مورد مبل و قاليشويي منزل بايد به آن توجه كنيد اين است كه با يك پرداخت مي توانيد چندين بار مبلمان خود را تميز كنيد. يكي از باورهاي غلط در مورد ماشين لباسشويي مبل اين است كه مي تواند به مبل شما آسيب برساند. اين فقط در صورتي اتفاق مي افتد كه به درستي استفاده نشود. همچنين استفاده از مواد شوينده نامناسب هنگام شستن مبل با ماشين مضر است.

نحوه شستشوي مبل با ماشين
ماشين لباسشويي مبل خانگي داراي دو محفظه براي مواد شوينده و آب كثيف مي باشد. علاوه بر اين، مواد شوينده استفاده شده به شكل قرص است كه در محفظه خودش با آب تميز مخلوط شده و روي مبل مي پاشند. آب كثيف مبل نيز به سرعت به محفظه آب كثيف ويژه ديگري مكيده مي شود. علاوه بر تميز كردن مبل، منجر به خشك شدن سريع مبل نيز مي شود. اگر خودتان ماشين مبل شويي نداريد مي توانيد از قاليشويي هاي معتبر و خوش نام كمك بگيريد.

آيا استفاده از ماشين لباسشويي مبل بهداشتي است؟
همانطور كه توضيح داديم ماشين لباسشويي مبل خانگي داراي دو مخزن مختلف مي باشد كه يكي حاوي آب تميز و ديگري حاوي آب آلوده است. اين به تنهايي مي تواند تضمين كند كه آب آلوده وارد مبل شما نمي شود. از طرفي اين دستگاه به سرعت مبل را خشك مي كند و اجازه نمي دهد هيچ رطوبتي در مبل باقي بماند. بنابراين، شستن مبل با دستگاه كاملا بهداشتي بوده و در صورت انجام صحيح و با دقت باعث افزايش طول عمر مبل مي شود.
دستگاه مبل شوي علاوه بر تمامي موارد ذكر شده داراي كيسه فيلتر مناسب براي شستشوي مبل مي باشد. علاوه بر اين از فيلتر اسفنجي ديگري نيز براي جلوگيري از ورود مايعات و كف به داخل موتور و پمپ دستگاه استفاده مي شود. همه اين موارد در كنار هم از حركت و مخلوط شدن آب تميز و آب كثيف در دستگاه جلوگيري مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد